zondag, januari 24, 2021

Cd met mijn nummers: Winterstille - Puin van dromen

Hij is er dan uiteindelijk gekomen. Sinds vele jaren vragen mensen me wanneer mijn cd uitkomt. Ik heb inderdaad al een eeuwigheid concerten gegeven met mijn eigen nummers, heb er sporadisch ook eentje opgenomen, maar die cd, dat kwam er maar niet van. Tot nu. In 2018 ging ik naar een optreden van Olivier & Crooniek. De arrangementen op de nummers van Olivier Soil werden geschreven door Gerry Croon, die ik ook kende als redacteur van Dark Entries. Hij is de aanvoerder van het blazersensemble Crooniek en stelde me voor om ook arrangementen te schrijven voor mijn nummers. Dat was de definitieve schakel die nog miste om mijn nummers eindelijk professioneel te kunnen opnemen en uitgeven op cd.

We hebben ervoor gekozen ons project Winterstille te dopen, en de cd kreeg de naam 'Puin van dromen' mee, omdat de spanning tussen droom en realiteit een terugkerend thema is in de teksten op de plaat. We hadden ook het geluk om onze plaat te kunnen uitgeven via de Gentse platenboer Wool-E Discs. U kunt de hele plaat beluisteren - en als u wenst ook bestellen - op de bandcamp-pagina van Wool-E. (Wie in de omgeving van Leuven woont, mag mij ook direct aanspreken, want dan kom ik de cd eens met de fiets brengen en spaart u de verzendingskosten uit.)

Hieronder vinden jullie de twee video's die we tot nu toe gemaakt hebben voor nummers van 'Puin van dromen', en ook de volledige plaat. We hebben nog meer plannen. Zodra het weer kan willen we de plaat live gaan verdedigen. We plannen ook nog minstens één video voor een nummer uit de plaat, en we zijn al stilletjes bezig met het werk aan een opvolger voor 'Puin van dromen'.

Al het nieuws over Winterstille vinden jullie op winterstille.be.

Drink nog een glas: video door Frix Frox Productions


Boze wolven: huisgemaakte video door Gert Kleinpunk


De volledige plaat:


Geen opmerkingen: