donderdag, september 12, 2019

Live-première van Xavier Kruth & Crooniek op Fantastique.Night

Ik ben verheugd om de afgelopen tijd heel wat solo-optredens te hebben kunnen geven, maar zoals sommigen intussen al weten ben ik aan een samenwerking begonnen met het ensemble Crooniek. Crooniek is een zevenkoppig gezelschap dat voornamelijk bestaat uit koperblazers - cornet, bugel, euphonium, altsax en baritonsax - maar ook met drums, klokkenspel en dwarsfluit speelt. Gerry Croon, die de leiding neemt in Crooniek, heeft prachtige arrangementen geschreven op mijn meertalige kleinkunstnummers, en we hebben plannen om daarmee een cd op te nemen die begin 2020 zou moeten verschijnen.

Maar we heffen graag al een tipje van de sluier voor jullie. Het is een hele eer om de live-première van Xavier Kruth & Crooniek te mogen doen op de Fantastique.Night, een concertenreeks waar ik steeds grote fan van ben geweest. We openen voor de ritueel-traditionele Russische muziek van Nytt Land, de luide post-industrial van Kollaps en de uitmuntende ambient noise van de klassiek geschoolde Lingua Ignota. Een puike affiche, als ik eerlijk mag zijn.

De avond gaat door in de Tour à Plomb, Slachthuisstraat 24 in Brussel, op donderdag 26 september vanaf 20u. We hopen jullie daar talrijk te zien.

Meer info over de Fantastique.Night


Geen opmerkingen: