zaterdag, december 15, 2018

Whispers in the Shadow op zoek naar Europa

Het is vier jaar geleden sinds Whispers in the Shadow nog een plaat uitbracht, maar daar komt met 'The Urgency Of Now' verandering in. En het houdt een verschuiving van thema in, van occulte onderwerpen naar maatschappijkritiek. We lieten u eerder al kennis maken met de eerste single 'Detractors'. Vandaag verscheen een nieuw nummer - 'Exit Gardens' - dat volgens zanger Ashley Dayour een centraal nummer op de nieuwe plaat is. De 'Exit Gardens' verwijzen naar cabines in New Yorkse parken waar mensen zelfmoord konden plegen, zoals voorgesteld in de strip 'Providence' van de Britse anarchist Alan Moore, die ook de strip 'V For Vendetta' maakte, en gebaseerd was op het werk van H.P. Lovecraft. En zie, de mystieke verwijzingen zijn niet helemaal verdwenen:

Agenors daughter
Kadmos is searching for you

Agenor was de vader van Europa en Kadmos, die in Syrië leefde. Na de ontvoering van Europa door Zeus ging Kadmos op zoek naar Europa. En zo komen we tot een zeer actueel onderwerp: de vluchtelingencrisis en de vele slachtoffers die verdrinken op weg naar Europa. Beluister het nummer hieronder. (xk)


Exit Gardens
Where there’s smoke there’s mirrors
Where there’s power there is greed
You got to give the people not what they need
The tyranny of sympathy can never be broken
A guiding hand, and easy way,
A strong word spoken lost on the sea of amusements
Drowning in information
Meet me at the exit gardens meet me when it’s said and done
Meet me at the exit gardens I can’t stand another protest song
Meet me at the exit gardens
Meet me at the exit gardens
Why are all the flags at half-mast?
What has become of you?
Agenors daughter Kadmos is searching
is searching for you
Meet me at the exit gardens meet me when it’s said and done
Meet me at the exit gardens I can’t stand another protest song
Meet me at the exit gardens
I come back here when all of you are gone!

Geen opmerkingen: