zondag, juni 12, 2005

Toekomstmuziek in Los Buenos/Masereelclub

Beste vrienden en vriendinnen,

Vrijdag 17 juni zal ik optreden in het intussen uit het as herrezen Los Buenos, dat tegenwoordig zijn intrek heeft genomen in de Masereelclub, Ierse Predikherenstraat 33, Leuven. Wat te verwachten? Enkel mezelf op gitaar en zang, en nummers als ‘drink nog een glas’, ‘vrij zinnig lied’ en nog een paar andere zelf gemaakte of gecoverde liedjes in het Nederlands, Frans en Engels. Dit alles in een donker kroegje, een gezellig amateuristisch sfeertje en met de nodige drank aan democratische prijzen.

Wanneer: vrijdag 17 juni, aanvangsuur onbekend, maar ten vroegste 21.00u en wellicht later.
Waar: Masereelclub/Los Buenos, Ierse Predikherenstraat 33, 3000 Leuven. (In de Brusselsestraat het zijstraatje naast doc’s bar en tegenover Camillo Tores.)
Volkomen gratis, uiteraard.

Drink nog een glas

Komaan, drink nog een glas
We hebben tijd zat
Het duurt nog wel wat
Alvorens de ochtend gloort

En we elk op ons pad
Naar ons warm eigen oord
Met onzekere stap
Naar huis gaan en voort
Komaan, drink nog een glas
Ja, drink nog een glas

Op de dag van vandaag
Op dit uur van de dag
Op dit plechtig moment
Komaan, drink nog een glas
Ja, dan hebben we pret
En praat nog wat voort
Over wat je bekoort

Over wat je belangt
Aan de andere kant
Aan de galg of de koord
Toe praat nog wat voort
Ik ben één en al oor
En ik drink nog een glas

Ik drink om te vergeten
Maar ik heb zoveel gedronken
Dat ik nu al niet meer weet
Wat ik vergeten wou

Komaan, drink nog een glas
De dag duurt nog lang
Ja hij slentert zich voort
Hij duurt al een eeuwigheid

En de eenzaamheid wacht
In het holst van de nacht
In het heetst van de strijd
Geef me nog wat tijd
Voor de dag die me wacht
Voor die laatste die lacht
Geef mij nog een glas

En laat ons een ogenblik
Werpen op de toekomst
Die regelrecht en ons toekomt
Die ons nu te wachten staat

Komaan, drink nog een glas
Ga toch niet te rap
Het is licht in mijn hoofd
Die de wereld verdooft
Die de wereld verlicht
En de schijn houdt op hoog
Er is licht in mijn hoofd

En de zwaartekracht
Weegt nu minder hard
Met het hoofd opgeheven
Ga ik thans door het leven
Vandaag toch voor even
En ik drink nog een glas

Komaan, drink nog een glas
We hebben tijd zat
Het duurt nog wel wat
Alvorens de wereld gloort

Geen opmerkingen: