dinsdag, maart 22, 2022

Hoe het gaat?

Beste vrienden,

Het gaat goed met mij, dank u. Ik heb deze blog nog eens aangevuld, en blijkbaar moet ik dat wat vaker doen. Een jaarlijkse update volstaat niet, want dan komen te veel artikels in één keer online, wat hen in een massa doet verzinken. Veel van de artikels die op het jaar 2022 ingevoerd zijn, werden in werkelijkheid al in 2021 geschreven. Ik heb er voor gekozen om de artikels thematisch samen te zetten en niet chronologisch. Artikels waar ik bijzonder trots op ben kregen ook een betere plaats.

Ik vertel ook graag hoe het gaat met Winterstille. In 2020 - in volle coronapandemie dus - kwam ons debuut 'Puin van dromen' uit, een plaat waar we erg trots op zijn. Eind 2021 hebben we die eindelijk live kunnen voorstellen, en dat is prima verlopen. Op zaterdag 26 maart treden we op op het Geleen Calling Festival in Nederland, en we hopen dat ook dit prima zal verlopen en wat meer aandacht zal leveren voor onze plaat die door omstandigheden moeilijk te promoten was toen hij uitkwam.

Ik kan ook verklappen dat er een paar interessante muzikale projecten op til staan waar ik ook een bescheiden bijdrage aan heb geleverd. Crooniek, het blazersensemble dat meespeelt in Winterstille, brengt binnenkort een cd uit waarop een nummer van Winterstille gecoverd wordt en een nummer waarvoor ik de tekst geschreven heb. Gert (Kleinpunk) heeft hard gewerkt aan een plaat die volgens mij zijn beste ooit wordt en waar ik ook aan bijgedragen heb. Werktitel: 'Alles is nog niet verloren'. En ook met Laurent Leemans van The Imaginary Suitcase zou ik in de nabije toekomst kunnen samenwerken.

Dat is het voor nu. Hopelijk zal het niet opnieuw een jaar duren vooraleer ik deze website vernieuw.

Xavier

Geen opmerkingen: